Stań oko w oko ze strachem

04:43

Hej

Dzisiaj trochę o strachu. Pewnie każdy z nas posiada jakieś lęki, większe lub mniejsze.
Można bać się pająków, małych przestrzeni lub mieć lęk wysokości. Ja posiadam dość sporo lęków. Najbardziej na świecie boję się dentysty. Strach, który mnie przed nim ogarnia jest niewyobrażalny. Już parę dni przed odliczam kiedy będę musiała się spotkać z fotelem, znieczuleniem i innymi narzędziami tortur.


Największym błędem jaki popełniałam przed wizytą u dentysty to panika. Wizytę miałam planowaną na wieczór, ale już od rana wymyślałam czarne scenariusze. Przejmowałam się bardzo.
Gdy wreszcie nadeszła chwila, w której to ja mam wejść to gabinetu, omal nie zemdlałam. Po wizycie okazało się, że cała ta panika tylko pogorszyła sprawę.

Strach bardzo nas ogranicza. Nie pozwala wykonywać nam niektórych czynności. Odbiera dobry humor i zaraża smutkiem. Nie zawsze możemy go całkowicie zlikwidować, ale jesteśmy w stanie lekko go zmniejszyć. Wymaga to od nas cierpliwości i opanowania. Ja ciągle staram się zmniejszać moje lęki. Przyznam, że skutecznie. Boję się dużo mniej i umiem się uspokoić.

Więc krótko jak radzić sobie ze strachem?

Nie panikuj, to tylko pogorszy sprawę. Odliczanie każdej minuty do spotkania z lękiem, tylko go pogłębia. Stajesz się słabszy, cały się trzęsiesz, czasami nawet mdlejesz. Niepotrzebnie. Brak paniki zmniejszy szansę na któreś z tych objawów.

Staraj się nie myśleć o powodzie strachu np. jeżeli masz lęk wysokości i znajdujesz się w wysoko położonym miejscu, staraj się o tym nie myśleć. Przywołaj miłe wspomnienia i myśli.

Im częściej masz kontakt z powodem strachu, tym jest on mniejszy. Staraj się z nim oswoić małymi kroczkami.

Spróbuj zastanowić się dlaczego najbardziej boisz się tej osoby, przedmiotu lub sytuacji. Może strach ma wielkie oczy?

    A wy macie jakieś lęki? Zwalczacie je czy żyjecie w strachu?
















You Might Also Like

41 komentarze

  1. Strach jest tylko w naszych głowach, należy go jedynie wyrzucić, a życie staje się łatwiejsze. ;)
    http://bialasukienkazczarnympaskiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne zdjęcia :) Ja boję się patrzeć z wysokości na duże przestrzenie, np. w górach.

    Zapraszam też do mnie
    VerryBerry Girl xxx - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam kilka "lęków", o ile tak to można nazwać. Wysokości się nie boję, ale gdy jestem gdzieś wysoko, to mimowolnie coś mnie skręca w żołądku i kręci mi się w głowie. Tak samo, gdy jestem w ciasnym pomieszczeniu. Nie zdarzyło mi się jeszcze, aby mnie ogarnęła panika, bo staram się unikać takich miejsc, ale gdy tylko o nich pomyślę, to zaczyna mi tlenu brakować.
    Nie zapomnij też o tym przyjemnym strachu, gdy na przykład oglądamy ze znajomymi horrory. Ja się boję horrorów, za każdym razem, kiedy coś wyskoczy, to wzbijam się półtora metra w górę, inni się z tego śmieją, a ja z nimi. Daje to taką przyjemność, taką specyficzną specjalną dla horrorów.
    Pozdrawiam, życzę wytrwałości w blogowaniu i zapraszam na mojego BLOGA.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia Olu ;* bardzo przemyślany post, oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne zdjęcia :)

    Zapraszam na nowy post! Mogłabyś poklikać w linki na moim blogu? Byłabym bardzo wdzięczna!

    MÓJ BLOG - DREAMSSTATION

    OdpowiedzUsuń
  6. Na niektórych zdjęciach wyszłaś jak Basia z Pisane Miodem :P
    Śliczne zdjęcia, dobrze dobrane miejsce.
    Zapraszam:schyless.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat dzisiaj byłam u dentysty i spanikowałam. Nie pomogło myślenie o miłych rzeczach. Gdyby bardziej zabolało, to może ocknęłabym się ze strachu, a tak nic nie czułam, a mimo to wcisnelam się mocniej w fotel ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie najlepszym lekarstwem na strach jest zajęcie się czymś co lubimy. Szkoda, że w moim przypadku jest to oglądanie śmiesznych wpadek zwierząt na youtube :D
    Cudny klimat zdjęc :)
    Pozdrawiam Moj Blog - KLIK !:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bardzo często panikuje, najczęściej na widok pająka :)

    Zapraszam do mnie -> http://teenzoom.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne zdjęcia Olu ;* Buziaczki ;D Często panikuje, BARDZO... Zapraszam do mnie!

    http://whitegirl-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne zdjęcia!

    Prowadzę bloga o Natalii Oreiro, miło by mi było gdybyś wpadła :)
    Może wspólna obserwacja?

    nataliaoreiro-pl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne masz włoski *.*
    haha ja jutro idę do dentysty i też panikuję, jeszcze muszę wstać o 8 :'(
    no ale co zrobić, trzeba przezwyciężyć strach, bo czasami po prostu nie ma się czego bać, to naprawdę siedzi tylko w naszej głowie..

    zapraszam do nas :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wolno się bać! Haha
    fajne zdjecia :)
    agnieszka--agnieszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeny jakie włosy, jeny jak ty, jeny jaka sesja Magiczna po prostu :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne rady na temat poskramiania strachu. Ja boję się wielu rzeczy typu samotności, starości, czy rowerów xd

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne rady! Warto z nich skorzystać ;) Należy stawić czoło strachowi i go pokonać!
    Śliczne zdjęcia!

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsce i świetne zdjęcia!<3

    http://www.justcleo.pl/2015/08/turquoise-shorts-grey-casual-t-shirt.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Z każdego kąta wychodzą do mnie Strachy, czepiają się do moich włosów i po ich gładkiej powierzchni dostają się do mojej głowy, pobudzając wyobraźnię, ziębiąc ją i dręcząc. Okrutne stworzenia z wielkimi kłami i szparkowatymi oczkami sapią ciężko na wysokości mojej szyi. Jestem zmęczona zwalczaniem tego, co mnie przeraża. Zaczęłam oswajać swój Strach. On jest Inspiratorem, ja tylko Tworzę...

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne fotki! Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę!

    OdpowiedzUsuń
  20. piękne zdjęcia! Nie wolno się bać xd :)

    http://caroline369.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. co do strachu. to twierdzę, że zbyt wielu rzeczy się w życiu obawiam, zupełnie nie potrzebnie :))
    co do samego tekstu, dobrze się to czyta :))
    pozdrawiam :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ważne, by umieć odróżnić strach od lęku, bo to jest znaczna różnica.. ;)
    Odnośnie strachu, to kieruję się w życiu mottem: Nigdy nie pozwól, by strach przed działaniem wykluczył Cię z gry. ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    http://niekoffanaa.blogspot.com - KLIK
    FACEBOOK - KLIK || INSTAGRAM - KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. śliczne zdjęcia!
    http://dryclaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Super zdjęcia
    Zapraszam Do Siebie. Do Wygrania Sukienka ;)
    http://feather92.blogspot.com/2015/08/nunmi-dress-konkurs-znucom.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Strach siedzi tylko w naszej podświadomości, trzeba go wyrzucić. ;)
    Fajne zdj.
    pozdrawiam
    emkablogerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Strach zawsze trzeba pokonać. Śliczne zdjęcia .

    Obserwuje ;)
    http://dabroskys.blogspot.com/


    OdpowiedzUsuń
  27. Hmm... Tak myślę o tym strachu i chyba ja się niczego nie boję, dentysty się nie bałam, żadnych owadów, myszy. Chociaż... Może szczurów się boje ;) strach jest w naszej głowie i i tylko tam ;)
    Świetny blog! A zdjęcia cudne! Wyszłaś jak modelka!
    Happydaysikorki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Interesujacy i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! ;) Posty są naprawde przemyślane i świetnie napisane. Zapraszam do siebie!:)
    Obserwuje licze na to sami i Zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Śliczne zdjęcia. Masz rację, lęki trzeba zwalczać. Wszystko co wokół powinno nam być bliskie. Ja panicznie boję się wszelkich robactw, owadów, gadów, pajęczaków. Kiedyś spokojnie łapałam biedronki i ślimaki, bawiąc się na dworze. Teraz się nie bawię, więc to wszystko stało mi się obce. Pamiętam tylko, że od małego bałam się motyli. Jak kiedyś jeden usiadł obok mojej ręki, to zaczęłam panikować. Teraz boję się wszystkiego oprócz motyli. Jeśli chodzi o inny rodzaj starchu, to boję się nowych ludzi, przez co staję się bardziej zamknięta w sobie. Wszystkie lęki staram się zwalczać, jednak musze przyznać, że to jedno z trudniejszych wyzwań.

    http://talkactive-teenager.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie możemy pozwolić, by strach zawładnął nami. ;)
    Ładne zdjęcia. :)
    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale to świetnie napisałaś! <3
    Strach można pokonac. Trzeba tylko sie odważyć..

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja się panicznie boję pająków i kiedy miałam okazję jeszcze jak chodziła do liceum, to stwierdziłam, że chwytam byka za rogi i... pogłaskałam ptasznika! Nie odważyłabym się wziąć go na rękę, ale sam fakt, że go pogłaskałam złagodził mój ''lęk'' czy strach do pająków na pewien okres czasu :) Teraz jednak gdy tylko widzę małego pajączka to i tak uciekam na drugi koniec domu, wołając rodziców :D

    Zapraszam też do mnie http://takpoprostuzyc.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  33. śliczne zdjęcia no i modelka też :)
    W wolnej chwili zapraszam do skomentowania: alicjawkrainiekotow.blogspot.com/2015/08/gubienie-centymetrow-wg-ali.html
    Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja strasznie boję się kleszczy, sama nie wiem dlaczego. Piękne zdjęcia!

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe