Lęk przed nieznanym

09:40

Bardzo często boimy się nowych rzeczy w naszym życiu. Nowe doznania, nowe znajomości, nowe sytuacje. Są to rzeczy, które budzą w nas strach.

Zamykamy się w wąskiej grupie osób, nie chcąc poznawać innych ludzi. Poddajemy się codziennej rutynie, nie próbując czegokolwiek zmieniać, bo wtedy możemy wypaść z naszego dobowego rytmu, a w nim czujemy się bezpiecznie. Na każdy obiad jemy spaghetti, bojąc się nowych smaków.

Boimy się nieznanego. Nie chcemy poznawać nowych rzeczy. Jest to błędem. W życiu najlepsze są właśnie nieplanowane sytuacje. Zazwyczaj jest tak, że gdy planujemy jakieś spotkanie, ono często nie wychodzi. A przypadkowe, zazwyczaj pamiętamy o wiele dłużej. Osoby, których nie chcemy, poznawać mogą okazać się najwspanialszymi przyjaciółmi.

Najgorzej jest nie spróbować i później tego żałować. Wypominać sobie i rozmyślać co mogłoby się wtedy stać. W życiu nie można ciągle się bać. Jest tyle tajemnic do odkrycia, miejsc do poznania i sytuacji do zobaczenia. Często, gdy nie doświadczymy pewnych zjawisk, to wiele stracimy. Będziemy się obwiniać o to, że wtedy nie zaryzykowaliśmy. Siedząc samemu wśród czterech ścian, barykadujemy się przed tym, co nieznane. Nie korzystamy z tego, co w życiu najlepsze.

Osobiście lubię poznawać nowe rzeczy, próbować wszystkiego. Od kiedy pamiętam, nie lubiłam siedzieć dłużej w jednym miejscu. Uwielbiam mały dreszcz emocji. Kocham poznawać nowych ludzi. To dodaje mojemu życiu smaku.













You Might Also Like

25 komentarze

  1. Ja również bardzo lubię poznawać inne osoby, robić różne rzeczy :D
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Post bardzo trafny. Będąc dzieckiem byłam otwarta i poznawałam dużo ludzi, miałam dużo przygód. Potem przez długi okres byłam zamknięta w sobie, traciłam przyjaciół i zawęziłam swoje posiłki do zupy pomidorowej i spaghetti. Źle wspominam ten okres. Teraz staram się być otwarta na nowe znajomości, smaki, doznania, przygody :) Piękne zdjęcia, a w tle przecudowne widoki <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Najgorsze jest to, gdy na początku boimy się czegoś, a później tego bardzo żałujemy. Kiedy przydarzy mi się taka sytuacja cały dzień mogę myśleć o tej jednej rzeczy. Ja zawsze próbuję nowych rzeczy i nie odczuwam lęku, trzeba być otwartym na wszystkie możliwości w życiu, chociażby na nawiązywanie nowych znajomości. :)
    Śliczne zdjęcia. :*

    http://queen-of-moon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubię poznawać nowy osoby czy poznawać to co jest dla mnie nieznane.

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. zwykle obawiam się czegoś nowego, ale z drugiej strony zawsze boję się, że czegoś będę żałowała, więc staram się przezwyciężyć to uczucie, żeby jednak czegoś nie stracić. i zwykle bardzo dobrze na tym wychodzę, bo jednak poznawanie nowych osób/rzeczy/miejsc to pasjonująca przygoda i naprawdę załowałabym, gdybym się na to nie zdecydowała. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wielu rzeczy się bałam a teraz żałuję że tego nie zrobiłam :/ Czasami jednak naprawdę warto robić nowe rzeczy !

    Zapraszam do siebie ! Poklikasz w linki ? Bardzo proszę to dla mnie wiele znaczy :3

    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/2015/10/wspopraca-z-choies-probny-post.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Nowość jest trudna dla każdego z nas ale bez małych zmian czy nzwet dużych nasze życie było by nudne :)
    Nie możemy sie obawiać tego co przygotowało Nam życie :)
    Zmieniałm otoczenie , język , miasto , kraj obawiałam się ale jest coraz lepiej :) Każdy ma słabości to oczywiste ale nie mozemy się poddać :)
    Zapraszam do siebie orchixn.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja chyba jestem zbyt śmiała mnie wszyscy znają więc nie mam na razie kogo poznawać :p tak czy siak to fajne mieć nowych znajomych :D
    yukinephoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja szczerze, boję się nowych rzeczy, że coś pójdzie nie tak, albo zacznę się naprawdę bardzo bać.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. KIedy poznajemy kogoś nowego zazwyczaj boimy się, ze bedizmey inni albo co gorsze, że ta osoba jest zła.
    http://julia-skorupka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja staram się być otwarta na zmiany, ale też nie we wszystkich przypadkach mi to wychodzi. A to "Osoby, których nie chcemy, poznawać mogą okazać się najwspanialszymi przyjaciółmi." jest najprawdziwsza prawda jaką kiedykolwiek przeczytałam XD mam na myśli to, że miałam taką sytuację, że nie chciałam poznać jednej osoby, ale jakoś się przemogłam i teraz jest normalnie do rany przyłóż :)
    Recenzje Filmów

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię poznawać nowe osoby ale rzadko kiedy im ufam w 100%
    http://moexi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesujący i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej!:)Posty są naprawdę przemyślane i świetnie napisane.
    Zapraszam do siebie! na KONKURS Shein i Romwe <3
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja raczej jestem osobą, która lubi siedzieć w domu, a jeśli mam gdzieś wyjść to musi być to zaplanowane wcześniej. Jestem zakręcona i nigdy nie mam czasu, z doświadczenia wiem, że jeśli spontanicznie się z kimś umówię w 80% nie przejdzie to do skutku, ponieważ coś innego mi wypadnie, o czym zapomniałam kiedy wcześniej umawiałam się z tą osobą. Dlatego pierw muszę dokładnie przeanalizować czy nic innego wcześniej nie zaplanowałam. Ale czasem odrobina spontanu nikomu nie zaszkodzi :)
    maksymiliana.blogspot,com
    maksymiliana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie napisany post! To jak bawisz się włosami na zdj, jest świetne! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne zdjęcia :3

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie do komentowania i obserwowania http://patrycja-okroj.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem trochę nie śmiała, ale lubię poznawać nowe rzeczy, może nie osoby, bo boję się odezwać, ale lubię podróżować i odkrywać nowe rzeczy :)
    majasikoraworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczny blog ! <3
    Pozdrawiam , a także zachęcam do komentowania i obserwowania ( odwdzięczam się tym samym )
    http://patrycja-okroj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. masz śliczny sweterek ! :*
    Pozdrawiam,
    http://aprzybulowska.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny post i design bloga ;) !
    zapraszam do siebie ;

    http://xcallmechanelx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja zawsze jestem otwarta na nowe znajomości i bardzo lubię poznawać innych ludzi. Śliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jestem otwarta na nowe znajomości :D Nie boję się zmian <3
    NOWY POST NA ZYCIEDLAPASJI. Buziaczki:* | zyciedlapasji- (kliik)¦

    OdpowiedzUsuń
  23. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 24 million visits, 194 Country in the World! and more than 19,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    i followed your blog, please follow back
    Best Regards
    Chris
    ++++++++++++++

    OdpowiedzUsuń
  24. Taka jest chyba natura człowieka, że w jakimś stopniu boi się nowych doznań ;) Super post!

    NOWY POST! Zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe